Vijf vragen aan… Robert Sprokholt

Robert Sprokholt werkt sinds 1 juni bij Bespeak als commercieel directeur. In deze blog deelt hij in vijf antwoorden zijn kijk op Bespeak en de ambities waar hij aan werkt voor het bedrijf.

1. Waarom Bespeak?

Vanuit eigen ervaring was ik al lange tijd op de hoogte van de kwalitatieve onderwijskundige producten en diensten van Bespeak, zoals de online leeromgeving van HairLevel XL. En bij verdere kennismaking voelde ik direct dat daar een team achter zit met passie voor het vak; een sterk competent team en waar ‘samen’ niet alleen een kernwaarde is, maar ook voelbaar is. Een cultuur waar je jezelf snel thuis voelt en een organisatie waar nog waardevolle stappen voorwaarts gezet kunnen worden.

2. Hoe ga je Bespeak als het best bewaarde geheim van Nederland onthullen?

Onze directe klanten en ‘inner circle’ weten wie we zijn, waar onze toegevoegde waarde ligt en welke kwaliteit we continu leveren. Maar door een bescheiden houding zijn er nog vele partijen binnen de doelgroep die ons niet of nauwelijks kennen. Daar willen we de komende jaren verandering in brengen. Door gerichte marketing- en communicatie-activiteiten gaan we onze naamsbekendheid vergroten en gaan we met meer marktsegementen in contact treden die we kunnen helpen en/of ondersteunen.

3. Kun je één van de ambities noemen?

Zeker! We hebben meerdere ambities voor de korte (en lange) termijn, maar één waar nu in de operatie al een focus op ligt is ‘verbreding’. We zijn sterk in (markt)segmenten en branches waar we al enige tijd actief zijn, zoals in de uiterlijke verzorging, logistiek en horeca-opleidingen. We kijken momenteel naar (markt)segmenten en branches die in het verlengde liggen van onze huidige portefeuille. De eerste successen hiervan beginnen zichtbaar te worden, wat betekent dat we de juiste keuzes maken. En dat geeft een goed gevoel!

4. Waar maakt Bespeak het verschil?

Bespeak maakt zeker verschil op onderdelen als didactische leerconcepten, partnerships, full-service producten (en diensten) ontwikkelen en in de huid van het vakmanschap kruipen. We proberen ook constant onze kennis en expertise op peil te houden en te blijven innoveren.

5. Waar word je gelukkig van?

Ik word gelukkig van enthousiaste klanten, gebruikers en collega’s. Hiernaast vind ik het ook mooi om een organisatie te zien ontwikkelen. Altijd op zoek naar verbeteringen en vernieuwingen om product marktcombinaties aan te scherpen. Mooi ook om medewerkers te zien groeien in kennis en expertise en om te zien dat ze plezier hebben in hun werk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.